Sanotaan heti kättelyssä, että tässä tarinassa on paljon myös omaa syytäni. Haluan jakaa kokemukseni, jotta joku muu voisi oppia virheistäni eikä päätyisi samaan tilanteeseen. Tässäpä siis tarina siitä, miten päädyin Tori.fi:ssä huijatuksi.
Myin palvelussa tuotteen 20 euron hintaan. Sovimme ostajan kanssa noudon keskelle päivää kotonani. Kun sovittu kellonaika tuli, ostajaa ei kuitenkaan alkanut kuulua. Tässä kohtaa tein ensimmäisen virheen: suostuin muuttamaan suunnitelmaa. Meillä oli kiire saada asia hoidettua, joten sovimme, että laittaisin tuotteen kassissa ulos ja ostaja noutaisi sen siitä – maksun hän lupasi hoitaa MobilePaylla.
Olin itse lähdössä lääkäriin, joten jätin kassin sovitusti pihalle ja jatkoin päivääni. Lääkäristä päästyäni huomasin, ettei MobilePay-sovellukseen ollut tullut maksua. Ajattelin vielä siinä vaiheessa, että ehkä tuote oli jäänyt hakematta. Päätin kotiin päästyäni tarkistaa tilanteen ja ilmoittaa ostajalle, että jos tuotetta ei ollut haettu, myisin sen seuraavalle.
Kun saavuin kotiin, näky pihalla pysäytti. Kassi, jossa myytävä tuote oli ollut, lojui maassa revittynä. Lähetin ostajalle viestin ja kysyin, oliko hän löytänyt tuotteen. Hän vastasi, että kyllä, tuote oli noudettu. Mainitsin siinä vaiheessa, että maksua ei ollut tullut. Hän lupasi hoitaa asian, mutta maksua ei ole vieläkään näkynyt – eikä varmaan koskaan tulekaan.
Tällainen tilanne on tietenkin harmillinen, mutta täytyy myöntää, että oma toimintani mahdollisti tämän huijauksen. Tästä lähtien pidän kiinni sovituista noutoajoista enkä luovuta tavaraa ennen kuin maksu on varmasti tullut tilille.
Vaikka 20 euroa ei maailmaa kaada, kokemus jäi kaivelemaan. Varastamista ja huijaamista en voi hyväksyä missään muodossa. Ajattelen kuitenkin, että tämä oli oppiraha, jonka maksoin itselleni muistutukseksi. Ensi kerralla olen varovaisempi ja viisaampi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti